Frakt og Retur

INFORMASJON OM FRAKT

Fertil.no v/Tafre AS benytter Posten/Bring til levering av varer. Alle pakker er diskret pakken inn i en hvit eller brun eske/boblekonvolutt med en hvit adresselapp. Det står ingenting om Fertil.no på pakken. Avsender er Tafre AS, Grev Wedels gate 4a, 3111 Tønsberg.

Ved kjøp under 300,- finnes følgende leveringsalternativer:

  • Pakke i Postkassen (store pakker må hentes på postkontor/post i butikk, du blir da varslet på sms/mail): 39,
  • Hente selv på vårt lager i Tønsberg etter avtale via e-post eller telefon: Gratis
  • Dersom du ønsker prioritert sending eller pakken levert på dør, ta kontakt på tlf 33 33 13 13. Ekstra kostnader vil tilkomme.

Ved kjøp over 300,- finnes følgende leveringsalternativer:

  • Pakke i Postkassen (store pakker må hentes på postkontor/post i butikk, du blir da varslet på sms/mail): Gratis
  • Hente selv på vårt lager i Tønsberg etter avtale via e-post eller telefon: Gratis
  • Dersom du ønsker prioritert sending eller pakken levert på dør, ta kontakt på tlf 33 33 13 13. Ekstra kostnader vil tilkomme.

Fraktløsninger

Pakke i Postkassen:

Om du velger leveringsalternativet «Pakke i Postkassen» sendes pakken uten sporing (sporingskoden blir først aktivert dersom pakken er for stor for postkassen din, og må hentes på Postkontor/Post i butikk). Posten forsøker først å levere pakken direkte til din postkasse. Dersom pakken er for stor for postkassen din, eller postkassen din er full av andre brev/pakker, blir pakken tatt med til Postkontor/Post i butikk nær deg. Pakken har et sporingsnummer som kun blir aktivert når pakken kommer inn til Postkontor/Post i butikk hos deg, og du vil få beskjed på e-post og/eller SMS, om å hente pakken på Postkontor/Post i butikk. Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

Hente selv på vårt lager i Tønsberg:

Om du velger å hente pakken selv kan du ringe oss på telefon 33 33 13 13 eller sende e-post til post@fertil.no og avtale hentetid. Pakken hentes hos Fertil.no, Grev Wedels gate 6b, 3111 Tønsberg. Inngangen er i en bakgård som heter Smuget (mellom Farmandsstredet og Jernbanestasjonen), og vi har to lokaler i denne bakgården. Finner du ikke frem kan du ringe.

Leveringstid

Bestiller du før kl 12.00 på hverdager sendes varene samme dag.
Bestiller du etter kl 12.00 på hverdager sendes varene senest neste virkedag.

Ordre som blir lagt inn i helger/helligdager blir behandlet førstkommende virkedag. Egne leveringstider vil gjelde før høytider og helligdager.

Normal leveringstid er 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss avhengig om du har valgt pakke med eller uten sporing, og hvor i landet du bor. Bestiller du mandag skal du vanligvis kunne motta pakken din mellom tirsdag og torsdag samme uke så fremt vi har varene på lager.

I enkelte tilfeller kan det ta lenger tid før varen blir levert til deg, grunnen kan være perioder med stor pågang hos oss eller vår samarbeidspartner Posten/Bring.

NB! Sjekk at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen er godt merket med navn. Dette er viktig for å unngå uønsket retur om adressen er ukjent eller postmedarbeideren ikke finner postkassen din.

 

Om deler av ordren ikke er på lager:

Dersom deler av ordren du har bestilt ikke er på lager, men ventes inn om kort tid, kan leveringstiden bli noe utvidet. Dersom vi vet at noen varer har lengre leveringstid til oss enn 10 dager, vil vi sende deler av ordren, og ettersende varer etter hvert som de kommer inn til oss. Noen ganger vil det stå: «tilgjengelig som restordre» på produktet i nettbutikken. Dette betyr at varen ikke er på lager hos oss akkurat når du bestiller, men at den er på vei inn og sendes til deg så fort vi har den inne hos oss.

 

Uavhentede pakker på postkontor/post i butikk:

Hentefristen etter at pakken er ankommet utleveringssted er normalt 14 dager før den returneres som uavhentet. Omkostninger for uavhentede pakker belastes kunde med et frakt- og ekspedisjonsgebyr på 200,-. Beløpet trekkes fra kjøpssummen før refusjon. Ønsker du at vi sender pakken på nytt etter dette, kan du bestille ny frakt her.

 

Skadede pakker:

Dersom pakken er skadet under frakten skal mottaker kontakte Posten/Bring for å kartlegge skaden, ring gjerne kundesenteret. Kundesenter Posten: Tlf 22 03 00 00. Kundesenter Bring: Tlf 04045.

 

INFORMASJON OM RETUR:

Fertil.no selger i all hovedsak varer til bruk èn gang (hjemmetester) og til intimt bruk. Derfor kan du ikke returnere varer hvis du har brutt forseglingen eller åpnet esken/flasken/tuben til varen. Av sikkerhetsmessige årsaker kan ikke Holle barnemat returneres selv om pakning/flaske ikke er åpnet.

Returnere varer UTEN feil/mangler (ved bruk av angreretten):

Du kan returnere feilfrie varer innen 14 dager etter du har mottatt varen (bruke angreretten). Dersom varen ikke har feil/mangler, og du ønsker å bruke angreretten, må du betale returen selv. Husk å legge ved angrerettskjema sammen med varen du returnerer. Du mottok angrerettskjema på e-post da vi sendte varen til deg. Husk også å velge riktig emballasje slik at varen ikke blir ødelagt på vei til oss. Når vi mottar varen i retur vil vi undersøke den nøye og refunderer hele eller deler av kjøpssummen etter hvor god stand varen er i når den kommer til oss.

Returnere varer MED feil/mangler (ved bruk av reklamasjonsretten):

Du kan returnere varer med feil/mangler kostnadsfritt innen 14 dager etter du har mottatt varen (bruke reklamasjonsretten). Da gjør du følgende:

1. Kontakt Tafre AS på telefon 33 33 13 13 eller mail post@fertil.no og fortell hva som er feil.
2. Dersom vi godtar returen vil du motta en portokode fra oss.
3. Last ned og skriv ut Returetikett Tafre AS
3. Skriv inn portokoden i rutene øverst til høyre på returslippen. Ett tall/bokstav i hver rute- seks til sammen.
4. Skriv ditt navn og adresse bortover på én linje etter «Avsender:».
5. Klipp av returslippen ved den stiplede linjen og fest den godt på utsiden av esken du vil sende i retur.
6. Lever pakken på postkontor/post i butikk, og få kvittering på innleveringen. Ta vare på kvitteringen.
7. Kun forhåndsgodkjente returer vil refunderes av Tafre AS.

Har du spørsmål om frakt og retur? Kontakt oss på telefon 33 33 13 13 hverdager mellom kl 9.00 og kl 15.00.